.

Щиро вітаю на сайті, присвяченому вивченню іноземної мови. Сподіваюсь, що представлені матеріали стануть у нагоді дітям, батькам,колегам. З повагою, Князєва Світлана

'

Моє покликання


“I never teach my pupils
, I only attempt to provide the
conditionals in which they can learn”

Einstein

Моя педагогічна філософія? Чи можливо дати їй назву, саме коротке визначення? А якщо назвати її - філософія шляху?Шлях - ті роки, які я проходжу з кожним класом ... Вперше, більше 20 років тому, я почала його. За спиною університет, іспити, здані на "відмінно", до всього, здавалося, готова. Що сьогодні я бачу за цим "всім"? Мудрий письменник сказав: "Кожен з нас лише людина, лише спроба, лише щось, кудись рухається. Але рухатися він повинен туди, де знаходиться досконалість. "(Гессе)
За 22 роки роботи в школі (або "служби", як говорилося колись) я зрозуміла, що головне - допомогти дитині визначити для себе, в чому "досконалість" і підказати правильні кроки. Думаю, що дуже просто і правильно моє завдання визначене у пісні "Бітлз":

“Hey, Jude, don’t make it bad
Take a sad song, and make it better
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better”

Всі важливі речі в світі зроблені з істини та радощів. І цей шлях до досконалості ми проходимо разом з учнями, радіючи однаково великим і маленьким перемогам. Але я точно знаю, що ситуація успіху не буває випадковою - її потрібно вміти організувати.
У всіх на слуху сьогодні слова "самопізнання", "саморозвиток", "креативність". Це не випадково, це не мода. На будь-якому життєвому етапі вони залишаються значущими. Як важливо навчити цьому не тільки примхливих, вразливих малят, таких різних за темпераментом, але і норовливих і критичних старшокласників, бо ніколи не пізно поглибити і розширити уявлення про себе. "Інтерес людини до світу виникає через надлишок інтересу до самого себе", - говорив Ф. Бекон.
А я - вчитель англійської мови. Тільки наївний думає, що моє завдання лише в тому, щоб навчити всіх "практичного спілкування іноземною мовою", хоча і це допоможе їм у пізнанні світу. У моєму багажі крім знань ,умінь та навичок є мудрість англійської філософії. Пізнаючи себе, прагни стати краще, цікавіше, і я знову цитую Френсіса Бекона: "Люди повинні знати: в театрі життя тільки богу і ангелам дозволено бути глядачами." Адже про це й співали ліверпульські хлопчики, які підкорили світ "Візьми сумну пісню і зроби її краще ... "

З англійської мови в українську успішно перекочувало слово "креативність". Креативність - це здатність творити, створювати щось нове і привносити в цей світ. Адже навколишні нас події - це як набір фарб на столі у митця, наша воля - пензлик, і життя - полотно. І тільки в наших силах розфарбувати цей світ яскравими фарбами.
На уроках англійської та в повсякденному спілкуванні зі своїми учнями в якості класного керівника і просто старшого товариша я намагаюся розвинути цю якість, вчу бачити речі в новому ракурсі, шукати незвичайні способи застосування простих речей.
В основі моєї філософії - відомі істини. Доповнюючи істину радісного спілкування, радісного звершення нових справ, я відчуваю себе щасливою людиною вже 22 роки. Тому що я свою справу люблю. І відчуваю, що повинна і можу бути надійним супутником моїх учнів на шляху до досконалості.
А життя триває. І продовжує щодня задавати учневі і вчителю вічні, болісні питання: "Хто ти? Що тут робиш? Для чого? "Щоб відповісти на них, мало підручників і методик - першим учителем і тисячу років тому, і сьогодні, і в майбутньому залишається життя, реальність, в якій ми дієво мислимо і осмислено діємо. Головна спеціальність - те, чому вчить тебе реальність, що вимагає від тебе з граничним напруженням сил, умінь, таланту. Вимагає і від тебе і від твоїх учнів в будь-якій сфері життя. А значить треба думати, продовжувати шукати рішення ...

3 коментарі :